کاغذ کوتد چیست ؟



استفاده از مواد اولیه مرغوب در صنعت چاپ، یک اصل مهم است.کاغذ به عنوان پرکاربردترین متریال در طراحی و چاپ همیشه مورد توجه بوده است.


انواع کاغذ با کیفیت متفاوت در چاپ کارت ویزیت، سالنامه و تقویم، چاپ بروشور تبلیغاتی و …. به کار می رود.


بخش زیادی از موفقیت بازاریابی مرهون استفاده از متریال مناسب در چاپ محصولات تبلیغاتی است. کاغذ کوتد یکی از انواع کاغذهای موجود در چاپخانه ها است که اغلب در چاپگرهای تجاری مورد استفاد قرار می کیرد.


کاغذ کوتد با استفاده از مواد پلیمری خاص، پوشش داده شده، این پوشش گاهی در یک طرف و در برخی موارد روی دو طرف کاغذ اجرا شده است.


این محصول در دو نوع مات و براق تولید شده که هر دو نوع توسط چاپگرها پشتیبانی می شود. تصاویر چاپ شده روی کوتد به مراتب واضح تر و درخشان تر ا کاغذهای ساده و بدون پوشش است.




کاغذ کوتد به دلیل پوشش پلیمری ضخیم، در برابر رطوبت و غبار، مقاوم تر است. این پوشش موجب شده تا وزن کاغذ نسبت به انواع کاغذهای بدون پوشش، اندکی بیشتر باشد.


در واقع کوتد در گروه کاغذهای سنگین و گرم بالاتر قرار دارد. با توجه به نوع پوشش مترال اولیه،


جذب جوهر در این کاغذ بسیار کمتر است و برای چاپ از جوهر و رنگ کمتری استفاده می شود. در واقع کاغذ رنگ را به خود جذب نمی کند.


این ویژگی سبب شده تا در چاپ تصاویر نشریات، مجلات تخصصی و …. از کوتد استفاده شود. این محصول دارای انواع متفاوتی است که هر کدام کاربرد ویژه ای دارند.